כיצד לשנות אמונות שליליות בסיסיות בנוגע לעצמך? (חלק שני)

כיצד לשנות אמונות שליליות בסיסיות בנוגע לעצמך? (חלק שני)

כיצד לשנות אמונות בסיסיות שליליות?

1.בחרו אמונת בסיס חדשה אשר בה אתם מעוניינים. האמונה החדשה צריכה במובן מסוים "להתכתב" או להיות קשורה לאמונה הבסיסית השלילית בה אתם מחזיקים. לדוגמה אם האמונה הבסיסית שאיתה אתם מתמודדים היא "אני אפס" בחרו באמונה בסיסית חדשה כגון "אני מוצלח"

2.תנו ציון לעד כמה אתם מאמינים באמונת הבסיס הישנה על סקאלה של 1 עד 100 אחוז. לדוגמה אם אתם מאמינים באמונה השלילית שלכם באופן מלא אז תנו לה ציון של 100%. ועתה תנו ציון גם לאמונה החדשה בה אתם מעוניינים, שוב בסקאלה של 1 עד 100 אחוז.

3.עתה נסו במשך שבועיים לפחות לנהל מעיין יומן אשר בו אתם רושמים את ההוכחות אשר תומכות באמונה החיובית החדשה שלכם. לדוגמה אם האמונה החיובית שבה בחרתם היא "אני מוצלח", נסו לרשום במשך שבועיים את כל המצבים והמקרים שבהם הצלחתם במהלך השבוע. חשוב להיזהר מליפול למצב שבו כל מני סימנים חיוביים נפסלים, מפני שהם נתפסים כאילו הם לא מייצגים את המצב "האמיתי". לדוגמה, אם טעיתם במשהו והצלחתם בסופו של דבר להגיע לפתרון הדבר מייצג הצלחה ולאו דווקא הוכחה לעובדה שאתם תמיד טועים. 

4.לאחר שבועיים לפחות של רישום ביומן נסו לתת ציון מחודש למידת האמונה שלכם באמונות השליליות שלכם ובאמונות החיוביות שבהן אתם מעוניינים. שימו לב, סביר להניח שאתם מחזיקים באמונות השליליות שלכם לאורך זמן רב ולכן השינוי בהם לא יהיה מהיר וקל! (אתם מוזמנים לקרוא מעט על תהליך השינוי בטיפול כאן באתר). לעיתים נדרשים מספר חודשים על מנת להגיע לשינוי ממשי ביחס שלכם אל האמונות הבסיסיות שלכם ולכן גם שינוי קטן בלבד אחרי שבועיים הוא טוב.

5.נסו לבחון את האמונה השלילית שלכם מבחינה היסטורית. כיצד לעשות זאת? חלקו את חייכם לתקופות היסטוריות, לדוגמה : גיל הינקות (0-2), ילדות מוקדמת (2-6), ילדות מאוחרת (6-10), גיל ההתבגרות המוקדם (10-14) גיל ההתבגרות המאוחר (14-18) וכו' בכל אחת מהתקופות נסו לאסוף הוכחות בעד ונגד האמונה השלילית שלכם. לדוגמה במידה והאמונה היא "אני כישלון" נסו לאסוף בכל אחת מהתקופות הוכחות בעד ונגד לאמונה זו.

6.לא פעם אנו נוטים להתנהג באופנים שמנסים לפצות על אמונת הבסיס השלילית שלנו. דוגמה לפיצוי מסוג זה היא הניסיון לעבוד שעות ארוכות באופן פרפקציוניסטי על מנת להתמודד עם האמונה השלילית "אני כישלון". אופן נוסף להתמודדות עם האמונה השלילית הוא "הימנעות" ממצבים שבהם היא עולה למודעות, לדוגמה ויתור על כל התמודדות או ניסיון להגיע להישגים שעשוי לגרום לאמונה "אני כישלון" לעלות. בעקבות כך המשימה היא ניהול של יומן אשר בו תשימו לב בדיוק למצבים בהם אתם נוהגים באופן של פיצוי או באופן של הימנעות ביחס לאמונה השלילית שלכם. לאחר זיהוי מצבים אלה נסו לחשוב על דרכי התמודדות מותאמות יותר ונסו ליישם אותן.

תרגול זה צריך להמשך לפחות חצי שנה!

בהצלחה!

 

תגובות

שם*
אימייל* (לא יופיע באתר)
דף הבית
תוכן התגובה