תשעה טיפים להפחתה מהירה של מתח

 

 

תשעה טיפים להפחתת מהירה של מתח
1. נסו לגעת בשפתיים שלכם בעזרת אחת מאצבעותיכם. השפתיים עשירות בעצבים אשר מקושרים למערכת הפנימית שאחראית על רוגע בגוף ועל ידי נגיעה בשפתיים אנחנו מפעילים מערכת זו ונרגעים.
2. צאו לטייל בחוץ. רצוי כמובן בטבע אבל גם רחוב עירוני יכול להיות שינוי מרענן לישיבה בבית ו"טחינת" מחשבות.
3. נשמו עמוק. שימו לב לאחת מהרשימות הקודמות "אימון הרפיה בנשימה עמוקה אל הבטן".
4. שתפו חברים באופן פתוח ואינטימי. תמיכה מהזולת היא יעילה מאוד בהפחתת מתח.
5. התחבקו עם בן או בת זוג, עם ילד עם בן משפחה או עם חבר. חיבוק מרגיע ומפעיל שלל תהליכים חיוביים בגופנו.
6. האטו – במצבי מתח אנו ממהרים לנסות ולפתור בעיות. לא פעם אופן חשיבה זה מקשה עלינו להסתכל על התמונה הרחבה וכך אנחנו מחמיצים פתרונות או אופני פעולה אפשריים.
7. מוזיקה יכולה לסייע בצורה רבה להפחתת מתח. כך גם ריקוד.
8. שימו לב למחשבות שעוברות לכם בראש. נסו לדמיין אותם כמעין עלים אשר שטים על נחל. התבוננו בהם כפי שהן – "מחשבות" ולא כפי שהם מבקשות להראות "אמיתות מוצקות על העולם".
9. שימו לב שלמעשה כאן ועכשיו לעיתים אין סיבה למתח ולדאגה. התבוננו סביב, הקשיבו לרחשים מסביבכם, בדקו האם יש ריח מסוים באוויר, שימו לב לתחושה בכפות הרגלים או בישבן. נסו לשים לב גם למראות, לקולות, לריחות ולתחושות העדינות שאינן זוכות לתשומת לב מידית.

 

 

תגובות

שם*
אימייל* (לא יופיע באתר)
דף הבית
תוכן התגובה